Spotify tävlar mot piraterna
Spotify hade från början tänkt att bara ha en gratissite, men sedan var det också många som efterfrågade en betalvariant skriver SvD idag.
Varfördå? Frågar jag mig.
De ville köpa sig fria från reklamen. De allra flesta flesta har i alla fall gratisvarianten.
Man insåg tidigt att folk vill ha tillgång till musik men inte behöver äga den för det. Trots att de är relativt nystartade (April 2007) så är de 70 anställda.
Heja Spotify! Och jag har inviter kvar att skänka!
(Och nej… jag är inte köpt. Jag som musikälskare är bara väldigt nöjd med Spotify!)
Läs även andra bloggares intressanta åsikter om spotify, spotifyinvites, SvD, givmild, musik, framgångsrik, gratismusik
Kommentarer till inlägget

Kommentar från X.O.
8 januari, 2009 kl 8 januari 2009 (3:09)
Spotify dör snart. Slappna av.

Kommentar från Åzzy
8 januari, 2009 kl 8 januari 2009 (7:31)
Jag vill gärna vinna en invite till Spotify så jag kan se vad det är 😉 Om det är något att ha alltså…

Kommentar från Annukka
8 januari, 2009 kl 8 januari 2009 (14:41)
Så lycklig jag skulle bli.. om jag fick en inbjudan. Musik är helande och en så oerhört viktig ingrediens i mitt liv.. Den har räddat mig fler gånger än jag orkar minnas.
Ta hand om dig..! Du är värdefull. Tänker på dig ofta..
Kram Annukka
Annukkas senaste blogginlägg..Vinterkräksjuka
Kommentar från Ingrid
8 januari, 2009 kl 8 januari 2009 (0:21)
Min son har sökt jobb där och när han har pluggat färdigt på högskolan väst om sisådär 1½ – 2½ år så var jättevälkommen att höra av sig igen. Får väl se om företaget finns kvar som svenskt då eller om det är uppköpt. För det är uppenbarligen en guldgruva de sitter på.
Kenny G, Kenny G, Kenny G, – Tack Ludmilla för Spotify!!!